Kamis, 19 November 2015

Berkesan Pemulihan Semulajadi Untuk Sembelit

Berkesan Pemulihan Semulajadi Untuk Sembelit

Kesakitan dan kesukaran najis yang berlalu bukan sahaja menjengkelkan, tidak selesa dan memalukan tetapi juga merupakan sumber masalah berterusan yang juga boleh membawa kepada masalah kesihatan yang lebih serius jika tidak dicegah awal.

Adakah terdapat ubat semula jadi untuk sembelit?

Terdapat banyak penawar terkenal dengan masalah ini dan sebahagian daripada mereka disediakan di dalam artikel ini. Teruskan membaca untuk mengetahui.

Rawatan yang biasa termasuk minum jumlah yang cukup cecair untuk melembutkan najis untuk perkumuhan lebih mudah. Air dan jus buah-buahan adalah cecair penghidratan manakala kopi, minuman ringan dan minuman beralkohol dehydrating cecair yang mesti dielakkan.

Diet serat yang rendah boleh menjadi penyebab kesukaran membuang air besar. Menambah serat untuk makanan harian anda untuk mengelakkan pengumpulan gas dan kembung. Buah-buahan dan sayur-sayuran membekalkan serat dan juga beberapa makanan tambahan doktor anda mungkin mengesyorkan.

Julap herba juga boleh diambil dalam bentuk teh dieter. Minuman ini mempunyai bahan-bahan herba seperti Senna yang diperakui over-the-kaunter rawatan untuk masalah ini. Ambil perhatian bahawa ini hanya bertujuan untuk rawatan jangka pendek dan mengelak daripada mengambil lebih lama daripada yang ditetapkan. Memerlukan ubat yang lebih semulajadi untuk sembelit?

Cuba beberapa minuman yang diselitkan dengan probiotik. Probiotik adalah organisma mikrob hidup dijumpai di dalam proses penghadaman manusia. Mereka adalah berguna dalam mencegah pertumbuhan bakteria berbahaya dan juga membantu dalam meningkatkan fungsi imun badan. Mereka juga membantu dalam menghasilkan K vitamin yang menguatkan halangan pelindung untuk proses penghadaman.

Prun juga diterima secara meluas sebagai salah satu yang terbaik ubat semula jadi untuk sembelit. Prun adalah sumber yang baik serat pemakanan, makanan tambahan kalium dan julap yang dihasilkan oleh alam semula jadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar